سوالات متداول

                                               سوال


1- کلاس مجازی چیست ؟

آموزش مجازی همچنان كه از نامش برمي‌آيد شامل همه آموزش‌هايي است كه با استفاده از ابزارهاي الكترونيكي اعم از صوتي، تصويري، رايانه‌اي، شبكه‌اي و غيره انجام مي‌شود. در واقع آموزش مجازی آموزش غير حضوري بر مبناي فن‌آوري است. به عبارت ديگر، محتواي آموزشي در اين دوره با استفاده از انتقال صدا، تصوير و متن ارائه مي‌شود كه با بهره‌گيري از ارتباط دو سويه بين فراگير و استاد يا بين فراگيران، كيفيت ارائه دوره آموزشي به بالاترين سطح خود مي‌رسد. استفاده از تجهيزات و امكانات پيشرفته‌تر، امكان ارائه اطلاعات و دانش را با كيفيت بهتر و بالاتر فراهم مي‌سازد. آموزش مجازی مي‌تواند مواردي نظير ارائه مطالب درسي در قالبهاي چندگانه، مديريت آموزشي و شبكه‌اي مركب از فراگيران، كارشناسان و تهيه‌كنندگان مطالب را در برگيرد. با استفاده از آموزش مجازی، فراگيران قادرند به صورت نيمه‌وقت يا حتي تمام وقت مشغول كار باشند.و در زمان های خاص از این آموزشها استفاده نمایند.

2- دوره های الکترونیکی تلفیقی چیست ؟

 در این نوع دوره، مباحث تئوری بصورت الکترونیکی و مباحث عملی بصورت حضوری برگزار می شود.

3-مزایای آموزش مجازی یا الکترونیکی چیست؟

-هدف آموزش الكترونیكی ارتقای دانش و مهارت‌های نیروی انسانی با به كارگیری برنامه‌ای به روز و مقرون به صرفه است. در این نوع آموزش، دسترسی فراگیران به مطالب و محتوای دوره وابسته به زمان و مكان نیست. اینترنت می‌تواند راه حلی منطقی برای سازمانها باشد و دستیابی به اهداف آموزشی آنها را محقق سازد. از طریق شبكه‌های رایانه‌ای دسترسی به آموزش الكترونیك دائمی بوده و محدودیتی از لحاظ استفاده از آن برای كاربران، دانشجویان و نیز بقیه افراد جامعه وجود ندارد. تنها نیاز اصلی برای استفاده از آموزش مبتنی بر رایانه و آموزش‌های online، داشتن یك رایانه است. همچنین در آموزش الكترونیكی افراد قادرند در هر ساعت از شبانه‌روز و در تمام هفته به فراگیری اطلاعات مورد نیازشان بپردازند.

- در آموزش الكترونیكی از هزینه‌های رفت و آمد، هزینه‌های مربوط به اساتید و مشاوران كاسته و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود. در این آموزش دوره‌های آموزشی می‌توانند به جلسات كوتاه‌تری تقسیم شده و در عوض در روزها و هفته‌های بیشتری ارائه شوند.

- آموزش الكترونیكی، مانند آموزش سنتی موجب تعامل بین فراگیر و استاد برای درك بهتر مفاهیم می‌شود با این تفاوت كه در بحث دو فراگیر، دیگر اعضای كلاس می‌توانند بدون توجه به بحث به ادامه آموزش بپردازند و ناگزیر از شركت در بحث نمی‌شوند.

- فراگیران در کلاس online، وارد محیط عاری از ترسی می‌شوند كه می‌توانند در آن موارد جدیدی را آزمایش كنند و مرتكب اشتباه شوند بدون اینكه خود را در معرض قضاوت دیگران قرار دهند. این قابلیت به ویژه زمانی ارزش دارد كه فراگیران یادگیری مهارت هایی نظیر تصمیم‌گیری و رهبری را تجربه می‌كنند. محیط عاری از ترس، قدرت اعتماد به نفس و خلاقیت فراگیران را بالا خواهد بود.

4- مجری دوره های آموزشی به چه مراکزی گفته می شود ؟

 مرکزی است که فراگیر هنگام ثبت نام بعنوان محل آزمون و سایر خدمات پشتیبانی و آموزشی انتخاب می کند

5- کارآموز الکترونیکی به چه فردی گفته می شود؟

فراگیرانی هستند که شرایط کارآموز الکترونیکی را داشته و در دوره هایی که بصورت الکترونیکی برگزار می شود ثبت نام می کنند.

6- محتوای الکترونیکی چیست ؟

 مواد یادگیری هستند که بصورت الکترونیکی تهیه می شود که می تواند شامل المانهای اموزشی مختلف مانند صوت، متن، تصویر، فیلم، انیمیشن، شبیه سازی و غیره باشد.

7- انواع محتواهای یادگیری آزاد چیست ؟

- کتاب الکترونیکی: منبع کمک آموزشی دیجیتالی است که امکان یادداشت گذاری، جستجو، بوک مارک کردن و غیره وجود دارد.

- دوره های الکترونیکی مبتنی بر خود آموزی: در این نوع دوره ها فراگیر بدون مربی و بر اساس برنامه آموزشی محتوای تولد شده، اقدام به فراگیری مطالب می کند. در صورت نیاز جلسات رفع اشکال به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

- مهارتهای کوچک : این قسمت شامل محتواهای کوچک مهارتی در زمینه های مختلف می باشد که اکثر آنها فایل قابل نمایش در تلفن همراه رانیز دارند.

- فیلم های آموزشی : این قسمت شامل فیلم های آموزشی است که برای آموزش انواع مهارت ها می باشد.

8- به چه دوره هایی " دروس آموزشی " گفته می شود؟

دوره های هستند که محتوای آن مطابق با استانداردهای آموزشی تهیه شده  و بر اساس ضوابط آموزشی ارائه می شود. برای استفاده از این دوره ها کاربر باید ابتدا عضو سایت شده و در مرحله بعدی با همان نام کاربری و رمز عبوری که ثبت نام نموده است وارد سایت شده و در صفحه اصلی قسمت " دروس های آموزشی" یک دوره را انتخاب کرده و روی آن کلیک نمایید  در آن قسمت مراکز مجری آنها بطور کامل دیده می شود که دوره مورد نظر را انتخاب نموده و بقیه مراحل ثبت نام که شامل پرداخت الکترونیکی هزینه ( در صورتی که دوره دارای هزینه باشد ) و تکمیل اطلاعات شخصی می باشد را طی نماید. پس از تایید پرداخت از سوی موسسه و تایید ثبت نام ایشان که بصوت ایمیل به کاربران ارسال می شود و  در حساب کاربری شخصی شان دوره فعال میشود ، می توانند از محتوای آموزشی و... دوره مورد نظر استفاده نمایند.


                              سوال


1-  نمرات چه زمانی ثبت خواهند شد؟ در هر سری نمرات چندین روز بعد از روز پایان دوره در آن سری ثبت می شوند.لذا قبل از ثبت نام به تاریخ شروه و پایان دوره ها دقت بفرمایید .

2- علت عدم ثبت نمره ام چیست؟  عمدتا به چهار علتی است که در بخش ضوابط سایت روی آنها تاکید شده که قبل از ثبت نام باید توسط کاربر چک شوند . 

3-در صورتی که به مشکلی برخوردم چه کار باید انجام دهم؟ در صورتی که در هر یک از مراحل ثبت نام و آزمون به مشکلی برخورد کردید می توانید با شماره پشتیبانی اعلام شده در سایت ارتباط برقرار بفرمایید.